سماسازان 1 فوریه 2023 0 نظر

طراحی دکوراسیون داخلی سال 2022

سبک های ترند طراحی دکوراسیون داخلی سال 2022

با توجه به محبوبیت دکوراسیون داخلی در میان اقشار مختلف جامعه خصوصا خانم ها و نقش موثر آن در افزایش سطح رضایتمندی خانواده ها، در این مطلب تلاش بر این است تا شما را با جدید ترین ایده ها و سبک های نوین طراحی داخلی آشنا کنیم. پس از گذر از دوران کرونا که سبب گذراندن وقت بیشتر در خانه و یا دور کاری بسیاری از مشاغل شده بود، باعث شد تا طراحی داخلی اهمیت دو چندانی پیدا کند و افراد با توجه به اینکه زمان بیشتری را در خانه سپری میکنند به این موضوع توجه داشته باشند که فضای اطراف باید چه شاخصه هایی را داشته باشد. این شاخصه ها عبارتند از:
کاربرد
جذابیت
آرامش
هماهنگی با فضای باز
عدم یکنواختی

با نگاهی به پویایی جهان در طول سال گذشته میلادی 2022، خواه اقتصادی، زیست محیطی یا اجتماعی، ما شاهد فلاش بک های ظریف روزهای قبل از همه گیری کرونا، همراه با رفتارهای تازه معرفی شده بودیم.
بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که روزهای پسا کرونا شبیه به زمان بعد از جنگ جهانی خواهد بود، جایی که مردم به تازگی از جنگ، نگرانی ها و محدودیت‌ها خارج شده‌ و وارد دنیایی از آزادی، اغراق و جذابیت می شوند.
 این امر، همراه با رویدادهای سیاسی- اجتماعی و معرفی متاورس، روندهای پیش رو در معماری، فضای داخلی، گرافیک، مد و طراحی وب را تغییر داده است. امسال شاهد انواع گرایش های نوین طراحی داخلی بودیم که برخی جدید، آشنا، و برخی بازیابی شده از سبک های قبلی است. فرم‌های ارگانیک و مجسمه‌سازی با الهام از طبیعت به ‌شدت در قطعات مبلمان، وسایل روشنایی و پارتیشن‌ها دیده می‌شود. در دنیای تجارت و اقتصاد های جز، تلاش به مهمان نوازی در معماری و طراحی داخلی دیده می شود. معماران و طراحان راه‌های مختلفی برای بیان داستان پشت برندها و تبدیل آن‌ها به روایت‌های بصری و فیزیکی پیدا کردند. جنبش‌های طراحی نوستالژیک برای تناسب با نیاز ها و فرهنگ های امروزی‌ با ایجاد تغییراتی دوباره معرفی و ترند شدند. در صنعت معماری، مفهوم “فضای باز” نیز دوباره مطرح شده است. به جای داشتن فضای داخلی یک پارچه و بدون قوس و انحنا مداوم، سکوهای مرتفع، پارتیشن های کم ارتفاع و متضاد در مواد کفپوش برای ایجاد جدایی “مجازی” بین دو اتاق و در عین حال حفظ جامعیت بصری استفاده شده است.
 از نظر زیبایی شناسی، در حال حاضر پالت های رنگی، انتخاب مواد و لوازم جانبی به شدت از ویژگی های جغرافیایی کویر الهام گرفته شده است.

1-      داستان سرایی از طریق طراحی

  • بازسازی فضاهای قدیمی
  • فرم های ارگانیک و مجسمه سازی
  • باز طراحی فضاهای باز
  • کاشی کاری در سطوح مختلف
  • کمی از همه چیز
  • برجسته کردن اسکلت

نویسنده : مهندس سید مسعود مسعودی

پیام بگذارید